ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
کتاب "بستههای نرمافزاری3-جلد2" با موضوع PHP دارای چهار اشکال اساسی زیر است. برای هر یک از اشکالات وارده شده در ادامه مطلب ... دلایلی آورده شده است.
1- عدم سازگاری موضوع کتاب با مباحث مطرح شده در سه ترم قبل
2- شروع یک زبان برنامهسازی جدید در کنار زبان ویژوال بیسیک
3- زیاد بودن حجم مطالب و موضوعات کتاب
4- تدریس همزمان دو بانکاطلاعاتی در دو محیط متفاوت
هنرجویان رشته کامپیوتر شاخه فنیوحرفهای در سه ترم و در قالب سه کتاب درسی با برنامهسازی ویژوال بیسیک و همچنین با نرمافزارهای آفیس در قالب کتب بستههای نرمافزاری و در نرمافزار اکسس با بانک اطلاعاتی آشنا میشوند. بنابراین مطالب PHP سازگاری با آموختههای قبلی هنرجوی هنرستانی را ندارد.
با توجه به آنکه کتاب در نیمسال دوم سال سوم تدریس میشود و در این نیمسال هنرجو باید یک زبان برنامهسازی جدید را از ابتدا فراگیرد همچنین مبحث گسترده (ازجمله MySql و ارتباط با پایگاه داده) اشکال دیگری بر موضوع کتاب (PHP) وارد است.
در نیسمال دوم سال سوم هنرجویان با بانک اطلاعاتی اکسس آشنا میشوند. جالب آنکه در همین نیمسال و در این کتاب باید MySql و ارتباط با پایگاه داده در Dreamweaver تدریس شود. تدریس همزمان دو بانک اطلاعاتی باعث سردرگمی هنرجویان خواهد شد.
سلام
تحلیلتان کاملا صحیح است امید انکه قبل از شروع به تدریس شدن این کتاب این مشکلات در نظر گرفته شود.
جانا سخن از زبان دل ما می گویی
با نظر شما کاملا موافقم
به نظر من هم علاوه بر حجیم کردن مطالب این مبحث جدید پایه زیربنایی محکمی نداره و شاگرد بجای اینکه از محیط کدنویسی html وارد محیط طراحی وب بشود و آنرا به خوبی بشناسد و بتواند اینبار طراحی کند و نتیجه کدهای پیچیده تر ، نکات دقیقتر و اصولی تر ، استثناها و طریقه درست استفاده از هر گزینه را یاد بگیرد و از پایه و مبنایی که ترم قبل گذاشته شده استفاده کند، و نتیجه را ببیند و بر مبنای آموخته های قبلی گام به گام پیش برود و به درس علاقه مند شود وارد محیط کدنویسی و مفاهیم جدیدی میشود بدون اینکه نحوه طراحی در محیط وب را خوب و اصولی یاد گرفته باشد و از هر مبحثی جسته و گریخته چیزی میخواند و هیچکدام هم درست و اصولی با مبنا و در راستای هم مشخصی نیست... به نظر من هم کار شاگرد بیشتر میشود هم علاقه اش کمتر. چون در درجه اول شاگرد باید توجیه بشود که مطالب مورد نیاز و کاربردی هستند. php کاربردی هست اما نه برای کسیکه تازه کدنویسی html خوانده وبا محیط طراحی در یک سایت کامل آشنا نیست.
با سلام
تحلیل های صورت گرفته از جانب دوستان و همکاران کاملا صحیح است. در اینکه مطالب به روز استفاده گردد شکی نیست اما اینکه حجم عظیمی از مطالب را در زمان محدود و با توجه به گستردگی موضوع به هنرجویان تفهیم کنیم امکان پذیر نیست. ای کاش قبل از به کار گیری این کتاب برای سال آینده یک فکر اساسی شود تا مانند درس شبکه های رایانه ای دچار مشکل نشویم و به ناچار مجبور به قرار دادن فصل های کتاب به عنوان مطالعه آزاد نباشیم. به دلیل اینکه در درس شبکه نیز به دلیل حجیم بودن کتاب و سنگین بودن برخی مطالب فصلهایی همانند فصل پنجم و بخش هایی از سایر فصلها به صورت مطالعه آزاد تغییر یافت. و اینبار همان سناریو برای درس بسته های نرم افزاری 3 تکرار میگردد.
با سلام به نظر من درسی که نه نهایی برگزار میشه و نه در کنکور مطرح میشه اگر که چنین محتوایی داشته باشه از نظر دانش آموزان بی اهمیت شده و در نتیجه تنها کسی که اذیت میشه دبیر اون درسه اگر قرار چنین محتوایی داشته باشه ( که مطمنا داره) لطف نموده فکر اساسی در مورد آن شود .
البته درس بسته ۳ درس بسیار جذابی می تواند باشد.
میرباقری
با سلام به نظر من درسی که نه نهایی برگزار میشه و نه در کنکور مطرح میشه اگر که چنین محتوایی داشته باشه از نظر دانش آموزان بی اهمیت شده و در نتیجه تنها کسی که اذیت میشه دبیر اون درسه اگر قرار چنین محتوایی داشته باشه ( که مطمنا داره) لطف نموده فکر اساسی در مورد آن شود . البته درس جذابی است ولی با این وقت کم نه
والله چی بگم؟!
می دونید که من مدرس کنکورم ولی اکثر دانش آموزان پسر برای بسته 3 و چندرسانهای بیشتر وقت می ذارن تا دروس کنکوری!
ایجاد علاقه در هنرجویان از هنرهای معلمیست.