کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

ارزیابی نمرات دروس نهایی-خرداد۹۱

نمرات 5 درس نهایی دانش‌آموزان رشته کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران در خرداد 91 (شامل دین‌وزندگی، ریاضی3 ، شبکه‌های‌کامپیوتری، بانک‌اطلاعاتی، زبان‌تخصصی) به تفکیک 19 منطقه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

فایل نمرات دارای 190 سطر (19 منطقه – 5 درس – دختروپسر) می‌باشد. خلاصه ارزیابی کلی به شرح جدول زیر است:

نام درس

بالاترین درصد قبولی

پایین ترین درصد قبولی

بیشترین میانگین

نمره پسرانه

کمترین میانگین

نمره پسرانه

بشترین میانگین

نمره دخترانه

کمترین میانگین

نمره دخترانه

دین و زندگی

منطقه 12 با 87/98

منطقه 3 با 55/42

منطقه 12 با 74/14

منطقه 8 با 94/5

منطقه 18 با 41/16

منطقه 3 با 83/9

ریاضی 3

منطقه 12 با 65/69

منطقه 16 با 98/29

منطقه 19 با 89/14

منطقه 10 با 67/4

منطقه 18 با 12/16

منطقه 14 با 13/8

زبان تخصصی

منطقه 15 با 23/96

منطقه 6 با 62/48

منطقه 12 با 18/15

منطقه 11 با 58/8

منطقه 18 با 87/16

منطقه 16 با 45/9

بانک اطلاعاتی

منطقه 7 و 11 با 100

منطقه 6 با 29/74

منطقه 17 با 16/16

منطقه 13 با 84/10

منطقه 18 با 51/18

منطقه 6 با 7/14

شبکه های کامپیوتری

منطقه 11 با 53/98

منطقه 6 با 73/54

منطقه 11 با 33/16

منطقه 13 با 11

منطقه 18 با 08/18

منطقه 5 با 21/12

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد حسن آیت اللهی چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 16:34

سلام خسته نباشید
گزارش جالبی است
اگر امکان داره اصل فایل را ایمیل فرمائید

مهناز کارکن شنبه 4 آذر 1391 ساعت 13:51

سلام
خیلی کارقشنگیه! هم از ایده دهنده اش سپاسگزارم و هم اعضای قطب 1 که یادم رفته شامل چه مناطقی بود وزحمت کشیدند.
بقول فوتبالیا:
بچه ها متشکریم بچه ها متشکریم
.
.
برای من این آمار جالب بود که در درس دین و زندگی منطقه 12 بالاترین درصد قبولی را داره. پس اینکه همیشه فکرمیکردیم منطقه12 به لحاظ امور دینی از دانش آموزان غنی تری برخورداره، درسته! منطقه 3 هم باید یه تکونی ه خودش بده.
ما منطقه چهاری ها هم که نه بالاییم و نه پایین...

قربانی شنبه 4 آذر 1391 ساعت 21:13

ممنون . خیلی خوب بود... کاشکی هر منطق رو هم مجزا میزاشتین ... واسه مقایسه بجه ها در مناطق مختلف خیلی خوبه

ایمانی دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 19:39

سلام
بسیار جای تاسف که ما نمیدانیم نمیشود مناطق یا حتی بچه ها رو باهم مقایسه کرد!!!؟
آیا تمام کسانی که در این مقایسه بسیار بسیار ناعادلانه که در موردشان قضاوت شده در شرایط یکسان آموزش ، معدل ،امکانات آموزشی شرایط محیطی و دبیر مربوطه و شرایط یکسان خانوادگی و روحی قرار داشتند که شما به خود جرات مقایسه آنها داده اید ؟
واقعا من نتاثر شدم ! چرا که سالها ما در گروه می گفتیم این مقایسه درست و عادلانه نیست و افرادی که اینکار را میکنند ، کارشان اشتباه است ولی حالا می بینیم که افراد خود گروه نیز بدون تفکر دانش آموزان مناطق مختلف با شرایط بسیار متفاوت را باهم مقایسه می کنند و افرادی هم اینکار را خوب میدانند و خوش به حالشان میشود!
پس بااین حساب شما میتوانید مدارس واقع شده در دورترین نقطه کشور و با کمترین امکانات را با بهترین دبیرستانها و هنرستانهای تهران مقایسه کنید و حسابی به این کارتان بنازید.ولی بدانید که دانش آموز مناطق مختاف با یکدیگر متفاوت است و به هیچوجه نمیتوان یک هنرستان با دانشآموزان با معدل بالا را با یک هنرستان با دانش آموزان بسیار ضعیف و بی امکانات مقایسه کرد.
البته میدانم که شاید این پیام من منتشر نشود ولی شما را بخدا اینقدر نسنجید از دیگران(بالا دستان)فرمان نگیرید بودن در گروه ارزش این را ندارد که هر کاری ازتون بخوان انجام دهید.
با تشکر و به امید روزی که بتوان ابتدا خوب اندیشه کنیم و آمار و طرح بدیم.
با عرض معذرت که کمی تند بود .

مهناز کارکن جمعه 24 آذر 1391 ساعت 16:45

سلام مهندس ایمانی و دوستان خواننده و بیننده
خیلی وقته میخام جواب کامنت اخیرو بدم ولی جورش نشد.
حرفهای آ.ایمانی کاملا درسته. توی دنیا هیچوقت در رتبه بندی فقط به خروجی ها توجه نمی کنند. درواقع ورودی ها و عملیات پردازشی روی ورودی هاست که منجر به این خروجی ها می شود. در سیستم آموزش و پرورش ما چون به ورودی ها و پروسه دسترسی ندارند به خروجی اکتفا می کنند و نتیجه میشه اعتراض مهندس ایمانی.
البته تندروی ایشون و نشانه رفتن به گروه را صلاح نمی دانم. این کار کاملا خودجوش بوده و خط و فرمان از بالا نبوده.
من خیلی علاقمند بودم با وجود روشهای تحقیق در عملیات بتونم این رتبه بندی را استاندارد کنم ولی به ورودی ها دسترسی ندارم. روش DEA )Data envelopment analysis) اولین بار برای رتبه بندی مدارس ابداع شد تا با درنظرگرفتن ورودی ها و خروجی ها رتبه بندی کند.مثلا وضعیت اقتصادی خانوارها و سطح تحصیلات و میانگین فراگیران از مهمترین این ورودی هاست و و و
اعتقاد برخی کارشناسا هم همینه که یا انجام ندیم یا درست انجام بدیم. ولی خیلیم جای عصبانیت نداره مهندس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد