کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

بررسی محتوای کتاب بسته3

کتاب "بسته‌های نرم‌افزاری3-جلد2" با موضوع PHP دارای چهار اشکال اساسی زیر است. برای هر یک از اشکالات وارده شده در ادامه مطلب ... دلایلی آورده شده است.

1- عدم سازگاری موضوع کتاب با مباحث مطرح شده در سه ترم قبل

2- شروع یک زبان برنامه‌سازی جدید در کنار زبان ویژوال بیسیک

3- زیاد بودن حجم مطالب و موضوعات کتاب

4- تدریس همزمان دو بانک‌اطلاعاتی در دو محیط متفاوت

هنرجویان رشته کامپیوتر شاخه فنی‌وحرفه‌ای در سه ترم و در قالب سه کتاب درسی با برنامه‌سازی وی‍ژوال بیسیک و همچنین با نرم‌افزارهای آفیس در قالب کتب بسته‌های نرم‌افزاری و در نرم‌افزار اکسس با بانک اطلاعاتی آشنا می‌شوند. بنابراین مطالب PHP سازگاری با آموخته‌های قبلی هنرجوی هنرستانی را ندارد.

با توجه به آنکه کتاب در نیمسال دوم سال سوم تدریس می‌شود و در این نیمسال هنرجو باید یک زبان برنامه‌سازی جدید را از ابتدا فراگیرد همچنین مبحث گسترده (ازجمله MySql و ارتباط با پایگاه داده) اشکال دیگری بر موضوع کتاب (PHP) وارد است.

در نیسمال دوم سال سوم هنرجویان با بانک اطلاعاتی اکسس آشنا می‌شوند. جالب آنکه در همین نیمسال و در این کتاب باید MySql و ارتباط با پایگاه داده در Dreamweaver تدریس شود. تدریس همزمان دو بانک اطلاعاتی باعث سردرگمی هنرجویان خواهد شد.

نظرات 7 + ارسال نظر
قاسمی سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 15:13

سلام
تحلیلتان کاملا صحیح است امید انکه قبل از شروع به تدریس شدن این کتاب این مشکلات در نظر گرفته شود.

جوادی سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 20:47 http://afarinsarparast-89.blogfa.com

جانا سخن از زبان دل ما می گویی

رحیمی یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 12:02

با نظر شما کاملا موافقم

ansari دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 13:54

به نظر من هم علاوه بر حجیم کردن مطالب این مبحث جدید پایه زیربنایی محکمی نداره و شاگرد بجای اینکه از محیط کدنویسی html وارد محیط طراحی وب بشود و آنرا به خوبی بشناسد و بتواند اینبار طراحی کند و نتیجه کدهای پیچیده تر ، نکات دقیقتر و اصولی تر ، استثناها و طریقه درست استفاده از هر گزینه را یاد بگیرد و از پایه و مبنایی که ترم قبل گذاشته شده استفاده کند، و نتیجه را ببیند و بر مبنای آموخته های قبلی گام به گام پیش برود و به درس علاقه مند شود وارد محیط کدنویسی و مفاهیم جدیدی میشود بدون اینکه نحوه طراحی در محیط وب را خوب و اصولی یاد گرفته باشد و از هر مبحثی جسته و گریخته چیزی میخواند و هیچکدام هم درست و اصولی با مبنا و در راستای هم مشخصی نیست... به نظر من هم کار شاگرد بیشتر میشود هم علاقه اش کمتر. چون در درجه اول شاگرد باید توجیه بشود که مطالب مورد نیاز و کاربردی هستند. php کاربردی هست اما نه برای کسیکه تازه کدنویسی html خوانده وبا محیط طراحی در یک سایت کامل آشنا نیست.

درساره دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 09:41

با سلام
تحلیل های صورت گرفته از جانب دوستان و همکاران کاملا صحیح است. در اینکه مطالب به روز استفاده گردد شکی نیست اما اینکه حجم عظیمی از مطالب را در زمان محدود و با توجه به گستردگی موضوع به هنرجویان تفهیم کنیم امکان پذیر نیست. ای کاش قبل از به کار گیری این کتاب برای سال آینده یک فکر اساسی شود تا مانند درس شبکه های رایانه ای دچار مشکل نشویم و به ناچار مجبور به قرار دادن فصل های کتاب به عنوان مطالعه آزاد نباشیم. به دلیل اینکه در درس شبکه نیز به دلیل حجیم بودن کتاب و سنگین بودن برخی مطالب فصلهایی همانند فصل پنجم و بخش هایی از سایر فصلها به صورت مطالعه آزاد تغییر یافت. و اینبار همان سناریو برای درس بسته های نرم افزاری 3 تکرار میگردد.

سلامی یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 10:34

با سلام به نظر من درسی که نه نهایی برگزار میشه و نه در کنکور مطرح میشه اگر که چنین محتوایی داشته باشه از نظر دانش آموزان بی اهمیت شده و در نتیجه تنها کسی که اذیت میشه دبیر اون درسه اگر قرار چنین محتوایی داشته باشه ( که مطمنا داره) لطف نموده فکر اساسی در مورد آن شود .

البته درس بسته ۳ درس بسیار جذابی می تواند باشد.
میرباقری

الهام فرسیو یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 22:37

با سلام به نظر من درسی که نه نهایی برگزار میشه و نه در کنکور مطرح میشه اگر که چنین محتوایی داشته باشه از نظر دانش آموزان بی اهمیت شده و در نتیجه تنها کسی که اذیت میشه دبیر اون درسه اگر قرار چنین محتوایی داشته باشه ( که مطمنا داره) لطف نموده فکر اساسی در مورد آن شود . البته درس جذابی است ولی با این وقت کم نه

والله چی بگم؟!
می دونید که من مدرس کنکورم ولی اکثر دانش آموزان پسر برای بسته 3 و چندرسانه‌ای بیشتر وقت می ذارن تا دروس کنکوری!
ایجاد علاقه در هنرجویان از هنرهای معلمیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد