کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

مروری بر همایش‌های برگزار شده

گروه آموزشی کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران، در پنج سال اخیر ،‌ 26 همایش، کارگاه آموزشی یا بازدید علمی داشته‌ است. با توجه به محدودیت برگزاری مکان ‌جلسات (و سایر محدودیت‌ها !!!)، سعی شده جلسات با توجه به توزیع هنرستان‌ها در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شود. البته جلسات بیشتری در مناطق مرکزی شهر برگزار شده است.

جدول زیر توزیع تعداد جلسات در هر منطقه را نشان می‌دهد:

منطقه

تعداد

منطقه

تعداد

منطقه

تعداد

منطقه

تعداد

1

1

6

4

11

1

16

0

2

1

7

2

12

4

17

1

3

1

8

0

13

0

18

0

4

1

9

0

14

2

19

0

5

1

10

2

15

1

سازمان‌وغیره

4

 

برای مشاهده شرح خلاصه‌ای از جلسات برگزار شده، صفحه "همایش‌های5سال‌اخیرگروه‌آموزشی" را بازدید فرمایید.

در تمامی جلسات برگزار شده، همکاران محترم چندین سوال را هربار به صورت حضوری و یا در برگ نظرسنجی‌ها از گروه آموزشی داشته‌اند. با آنکه بارها به این سوالات پاسخ داده شده است، بار دیگر در اینجا به آنها پرداخته می‌شود:

انتخاب مکان همایش:

به علت عدم وجود مکان مناسب (سایت کامپیوتری و فضای مناسب برای حدود 50-60 همکار)، همایش در یکی از هنرستان‌های دارای رشته کامپیوتر شهر تهران برگزار می‌شود. البته برخی جلسات که پیش‌بینی شود کمتر از 30 نفر شرکت‌کننده داشته باشد، در سازمان برگزار خواهد شد.

اجرای کارگاه‌ها به صورت پروژه‌ای و تعاملی:

ماهیت همایش‌ها و جلسات متفاوت است. برخی همایش‌ها بررسی کتاب با حضور مولف است. البته نظر مدرس و امکانات مکان در نحوه برگزاری همایش تاثیرگذار خواهد بود.

دعوت از همکاران هنرآموز برای برگزاری همایش:

گروه آموزشی تمایل دارد از همکاران و هنرآموزان رشته کامپیوتر برای برگزاری برخی جلسات استفاده کند. متاسفانه تاکنون کمتر همکاری آمادگی خود را برای برگزاری همایش‌ها اعلام کرده است. هرچند باید از حضور خانم کارکن، خانم حسکوییان، آقای ایمانی، آقای سعیدی‌‌نیا و آقای میرباقری تشکر داشته باشیم.

برگزاری همایش‌ها در مرکز شهر:

حدود 3-4 هنرستان دارای رشته کامپیوتر در مرکز شهر وجود دارد و گروه آموزشی بارها با مساعدت مدیریت این مراکز (از جمله هنرستان دخترانه شهید صدوقی –خانم خدایاریان- و هنرستان پسرانه باقرالعلوم(ع) –آقای مهدوی- ) همایش‌هایی متعددی در آنجا برگزار کرده است. اما به دلایلی (…) نمی‌توان همایش‌ها را محدود به این چند هنرستان کرد. 

برگزاری همایش در مکان مناسب:

مکان مناسب از نظر همکاران متفاوت است. مسیر دارای مترو یا BRT – خارج از محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد – دارای امکانات پارک خودرو – هنرستان فقط دخترانه و یا فقط پسرانه – دارای سالن بزرگ با تعداد کامپیوتر به تعداد شرکت‌کنندگان شرق یا غرب تهران و موارد بسیار دیگری که با هم متناقضند، از جمله مواردی می‌باشد که همکاران به آن اشاره دارند!

عدم برگزاری همایش در هنرستان ما:

گروه آموزشی درخواست برگزاری همایش برای مدیریت بسیاری از هنرستان‌های دولتی داشته است. اما برخی از مدیران از برگزاری همایش در هنرستانشان عذرخواهی کرده‌اند.

روز همایش‌ها:

همکاران گروه آموزشی 8 ساعت موظف خود را روزهای دوشنبه در سازمان به انجام وظیفه مشغول هستند و روزهای دیگر در هنرستان به تدریس می‌پردازند. نکته مهمتر آنکه روز برگزاری همایش باید روز کاری گروه باشد. (برای مثال گروه کامپیوتر، روزهای دوشنبه‌)

نظرات 1 + ارسال نظر
جوادی جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 14:39 http://afarinsarparast-89.blogfa.com

خدا قوت
خوشحال می شویم به منطقه 8 هم تشریف بیاورید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد