کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

برگزاری همایش PHP

دومین همایش گروه آموزشی رشته کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران در سال تحصیلی 91-90 باعنوان " بررسی کتاب جدیدالتالیف بسته‌های‌نرم‌افزاری3 " در تاریخ دوشنبه 12 دی‌ماه 1390 از ساعت 8:30 الی 12:30 در هنرستان دخترانه پاپلی‌خلعتبری منطقه 5 با شرکت 55 هنرآموز از هنرستان‌های دارای رشته کامپیوتر شهر تهران و 2 هنرآموز سرگروه شهرستان‌های استان تهران برگزار گردید.

خانم مهندس سلیمی‌زاده مدرس همایش و مولف کتاب‌جدیدالتالیف در ابتدا به بررسی کلی کتاب 2 جلدی پرداختند. سپس جلد دوم کتاب با موضوع PHP  مورد بررسی قرار گرفت و مثال‌های عملی ارایه شد.

محتوای PDF کتاب جلد1 ،جلد2 ،مثال‌‌ها و فایل‌ پاورپوینت تهیه شده توسط مدرس همایش، در سایت گروه قسمت "فایل‌ها و مطالب همایش" بارگذاری شده است.

همچنین DVD محتوی نرم‌افزارهای تولید محتوا و Dreamweaver CS4 و برنامه WAMP در همایش 26 دی‌ماه به هنرآموزان شرکت‌کننده اهدا خواهد شد.  

گـروه ‌آموزشی کامپیوتر از مدیریت هنرستان پاپلی‌خلعتبری سرکـار خـانم قیلادی کمال تشکر و امتنان را دارد. خانم قیلادی از دیدار با هنرآموزان رشته کامپیوتر ابراز خرسندی نمودند و همکاران را به برگزاری مجدد این گونه همایش‌ها در هنرستان پاپلی دعوت نمودند.

همچنین از همکاری سرکار خانم ناصرپور و سرکار خانم محلوجیان (سرپرست سایت و مسئول وب‌سایت هنرستان)  و سایر پرسنل هنرستان که صمیمانه امکانات لازم جهت برگزاری مناسب همایش را فراهم نموده و پذیرای شرکت‌کنندگان بودند، تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

     

 

در طی برگزاری همایش و در فرم ارزشیابی انجام شده در پایان همایش، سوالاتی از طرف همکاران مطرح شد که به برخی از آنها در ادامه مطلب پاسخ داده شده است. 

1- چرا اطلاع‌رسانی تاریخ همایش‌ها از طریق بخشنامه به موقع انجام نمی‌شود؟

بخشنامه‌ی همایش‌ها و جلسات تمام گروه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش از جمله تاریخ، موضوع و مکان همایش‌های ماه آینده، در اواخر ماه قبل از سوی اداره کل به مناطق اعلام می‌شود. مناطق 19 گانه شهر تهران بخشنامه‌ها را از طریق سایت خود به اطلاع هنرستان‌ها می‌رسانند.

گروه آموزشی کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای خبر همایش‌ را یک هفته قبل از برگزاری در وبلاگ گروه قرار داده و همچنین از طریق آدرس پست‌الکترونیک و پیامک به اطلاع هنرآموزان می‌رساند. چنانچه از گروه ایمیل یا پیامکی دریافت نکرده‌اید، این موارد را در اختیار گروه (GCFtehran@Gmail.com) قرار دهید.  

2- آیا برای شرکت در همایش نیاز به معرفی نامه است؟

برای شرکت در جلسات نیاز به معرفی‌نامه نیست. اما برای صدور گواهی حضور، هنرآموزانی که برای اولین بار در همایش یا جلسات گروه شرکت می‌کنند، لازم است یک کپی از حکم خود ارایه نمایند. 

3- برگزاری کارگاه آموزشی به‌جای همایش:

همکاران تمایل دارند جلسات به صورت کارگاه آموزشی و تعاملی و همراه با تبادل‌نظر بین استاد مدعو و هنرآموزان برگزار شود. به اطلاع می‌رساند گروه آموزشی با توجه به تغییرات کتب درسی، نیاز هنرآموزان، همایش‌های برگزارشده در سال‌های گذشته و سایر موارد، تعدادی همایش-جلسه-کارگاه آموزشی با موضوعات گوناگون برای سال تحصیلی پیش‌بینی خواهد کرد. هرچند برخی از همایش‌ها با توجه به نظر استاد مدعو به صورت جلسه سخنرانی یا کارگاه آموزشی برگزار می‌شود. 

4- برگزاری کلاس ضمن خدمت:

گروه آموزشی طی درخواست حضوری و کتبی در آبان‌ماه، خواستار برگزاری کلاس ضمن خدمت برای دو کتاب جدیدالتالیف "سخت‌افزار" و "بسته‌های نرم‌افزاری3" نموده است. 

5- مدرسان همایش:

سعی گروه آموزشی آن است که با توجه به موضوع همایش، از بهترین اساتید دعوت کند که علاوه براشراف به موضوع، شناخت مناسب از  هنرستان، هنرآموز و هنرجو داشته باشند. در دو همایش قبلی که به بررسی کتب جدیدالتالیف پرداخته شد، از مولفان این دو کتاب (که البته بهترین اشخاص برای بررسی کتاب هستند) دعوت شد. 

6- دستور جلسه مدون و برنامه‌ریزی همایش:

گروه آموزشی برای برگزاری هر همایش از چند هفته‌ قبل با استاد و مدیر مکان برگزارکننده همایش، هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. کلیات موضوع بین گروه و استاد مدعو تعیین شده و از طریق وبلاگ و ایمیل به اطلاع همکاران می‌رسد. همچنین ساعت و زمان شروع و پایان هر موضوع در روز همایش از طریق برگه‌ای که در سالن همایش توزیع خواهد شد، به اطلاع همکاران شرکت‌کننده می‌رسد. مناسب است همکاران محترم با شناخت (مطالعه کتاب – فایل PDF و سایر موارد) در همایش شرکت کنند. 

7- بودجه‌بندی دروس و سایر اطلاعات آموزشی:

تمامی اخبار دریافتی ما از طریق "سایت دفتربرنامه‌ریزی و تالیف" به آدرس http://www.tvoccd.medu.ir/tvoccdcomputer/index.php و "سایت دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش" به آدرس http://www.tve.medu.ir می‌باشد. همچنین شما عزیزان می‌توانید تمامی مطالب و فایل‌های آموزشی، بانک سوالات، نمونه سوالات کنکور، بودجه‌بندی‌های سال تحصیلی 90-91 و سایر موارد را از "سایت گروه در گوگل" به آدرس http://sites.google.com/site/gcftehran دریافت نمایید. 

8- گواهی حضور در همایش:

گوهای حضور هنرآموزان شرکت‌کننده درهمایش، در همایش بعدی تحویل ایشان داده شده و یا در اختیار اعضای گروه قطب قرار داده خواهد شد. 

9- سوالات فرم ارزشیابی:

فرم ارزشیابی توسط گروه سنجش سازمان تهیه شده است و در کلیه‌ی همایش‌ها و جلسات از آن استفاده می‌شود. واضح است که برخی سوالات آن جواب روشنی ندارد. 

10- مکان همایش:

همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در هنرستان‌های دارای رشته کامپیوتر شهر تهران به صورت چرخشی (در صورت تمایل مدیریت هنرستان) برگزار می‌شود. در 19 منطقه شهر تهران حدود 55 هنرستان دولتی دارای رشته کامپیوتر وجود دارد. سعی گروه آن است که همایش‌های هر سال در نقاط مختلف شهر برگزار شود. چنانچه در هنرستان شما در سال‌های اخیر همایشی برگزار نشده است و مدیریت هنرستان تمایل به برگزاری همایش دارند،  با گروه آموزشی تماس حاصل نمایید. 

11- پیگیری و پاسخگویی اعضای گروه آموزشی:

برخی از همکاران به این مورد نمره پایین داده‌اند. گروه‌های آموزشی قدرت اجرایی ندارند و وظیفه‌ی اصلی آنها پیگیری و انتقال نظرات هنرآموزان به سایر مراکز از جمله کارشناسی فنی‌وحرفه‌ای – کارشناسی امتحانات – کارشناسی ضمن خدمت – دفتر تالیف و برنامه‌ریزی – کارشناسی رشته در وزراتخانه و سایر بخش‌ها است. انتقاد همکاران به محتوای کتب درسی که در این همایش بارها به آن اشاره شد، موضوعی است که به آن بارها پرداخته شده و به صورت کتبی و حضوری به اطلاع دفتر تالیف و برنامه‌ریزی رسانیده شده است. در هر حال گروه آموزشی آماده دریافت نظرات کتبی شما برای انتقال به سایر واحدها است. 

12- نکته آخر:

یکی از همکاران نوشته‌اند: "این فرم‌ها که به آنها ترتیب اثر داده نمی‌شود چه فایده‌ای دارد" لازم است به استحضار برساند تمام 50 فرم ارزشیابی با دقت مطالعه شده و نظرات و پیشنهادات تفکیک شده تا در اختیار بخش‌های مختلف قرار گیرد. این کار با صرف چندین ساعت کار در منزل انجام شده است. آیا شما همکار محترم حاضرید فقط چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و این سطرها را مطالعه فرمایید، تا ... . (و من الله توفیق)

نظرات 5 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 13 دی 1390 ساعت 10:46 http://comkurdgroups.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید.1خواهش از حضورتون داشتم.اینجانب امسال در استان کردستان - شهر سنندج اجرای آزمایشی کتاب بسته 3 را بعهده دارم و خیلی دوست داشتم در کارگاه آموزشی شما شرکت می کردم اما بدلیل مشکلات دوری راه و .... امکانپذیر نبود.اگر کارگاه فیلم یا فایل و یا هر مستند دیگری داشت که برای ما نیز قابل استفاده است لطفا به آدرس ایمیل اینجانب ارسال نمائید.ضمنا تحلیل کتاب نیز برعهده اینجانب می باشد اگر مشکلات و یا پیشنهاداتی برای بهبود امر تدریس در اختیار دارید از ما دریغ نفرمائید.
باتشکر فراوان
وکیلی-سرگروه کامپیوتر فنی حرفه ای استان کردستان

سلام خانم وکیلی
سایت گروه در گوگل و فایل پاورپوینت خانم سلیمی‌زاده را مشاهده فرمایید.
https://sites.google.com/site/gcftehran/arch

علی زاده چهارشنبه 14 دی 1390 ساعت 20:14

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همکاران محترم.آیا سایت گروه در گوگل مشکلی داره؟ هر کاری میکنم صقحه اش باز نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید.با تشکر

سلام حق با شماست.
لینک اصلاح شد.
http://sites.google.com/site/gcftehran/arch
اون s آخر https باید حذف میشد.

همکار خانم از آبادان شنبه 17 دی 1390 ساعت 12:14

باسلام وخسته نباشید
من از همکاران هنراموز رشته کامپیوتر در آبادان از استان خوزستان می باشم و همیشه به این سایت سر میزنم واز اینکه میبینم همکارانم در تهران پر توان و انرژی کار میکنند بسیار خوشحالم اما گناه مادر شهرستانها با این امکانات ناچیز و مشکلات عدیده چیست که وقتی کتابی عوض میسود نه دوره ای ونه همایشی برایمان برگذار نمیشود و استان حتی خبر این تغییرات را به مدارس نمیفرستد یا اینقدر دیر میفرستد که نزدیک پایان ترم است و اگر ما درسایتهای مختلف از این موضوع اطلاع پیدا نمی کردیم دانش اموزان بیچاره ضرر میکرد و جالب است که فقط در پیگیری دلایل افت دانش اموزان کوشا می باشند.لطفا شما همکاران محترم در تهران حداقل ما همکاران شهرستانی را دریابید و مطالب جدید را برایمان ارسال کنید.با تشکر

علی زاده شنبه 17 دی 1390 ساعت 15:13

با سلام و خسته نباشید از اینکه به سوالات همکاران شهرستانی جواب می دهید بسیار سپاسگزارم.من با لینک اصلاح شده میرم اما پیام Eroor on page رو میده و فقط عکس اول صفحه رو نشون میده. (با 3 سیستم متفاوت چک کردم نشد)چیکار کنم؟
با سپاس فراوان

با سلام و احترام
آیا هنرآموزان ما هم می توانند در جلسات شما شرکت کنند ؟
شاید ۵ تا ۱۰ نفر علاقه مند به شرکت در جلسات شما باشند .در وبلاگ شهرستانهای استان تهران اطلاع رسانی کنم ؟
در صورت شرکت آیا گواهی هم صادر خواهد شد ؟
با تشکر

سلام
البته همکاران شما در شهرستانهای استان تهران در برخی از همایش های سالهای گشته و سال جاری گروه آموزشی شهر تهران شرکت داشته اند.
اما برای دعوت عمومی و صدور گواهی حضور باید از کارشناسی گروه‌های آموزشی کسب تکلیف نمایم.
البته برای همایش 26 دی ماه حضور 5-6 نفر از هنرآموزان شهرستانها باعث خوشحالی ماست.
(میرباقری)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد