کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

شیوه‌نامه مسابقات علمی-عملی

شیوه‌نامه اجرایی دهمین دوره‌ی مسابقات علمی-عملی هنرجویان هنرستان‌های شاخه‌ی فنی‌وحرفه‌ای در سال تحصیلی 90-1389 اعلام گردید. همکاران محترم می‌توانند فایل PDF شیوه‌نامه‌ی 7 صفحه‌ای را از سامانه دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دریافت نمایند.

                                       http://tve.medu.ir

کارگاه آموزشی شبکه‌های رایانه‌ای

سومین گردهمایی هنرآموزان رشته کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ با عنوان "کارگاه آموزشی شبکه‌های رایانه‌ای" در تاریخ دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۸۹ از ساعت 8:30 الی 12:30 در هنرستان دخترانه کوثر منطقه ۱۵ با شرکت ۵۵ نفر از هنرآموزان رشته کامپیوتر شهر تهران برگزار ‌گردید.

آقای مهندس غلامرضا احمدی – مولف کتاب درسی‌سخت‌افزار – در قالب دو کلاس تئوری و عملی به بررسی شبکه‌ و نصب و راه‌اندازی یک شبکه‌ی رایانه‌ای براساس سرور-کلاینت پرداختند. ایشان به شرح قسمت‌های کارگاهی کتاب درسی شامل ویندوز 2003 سرور پرداخته و به سوالات همکاران شرکت‌کننده پاسخ دادند. 

در این جلسه ارزشیابی جدید درس شبکه‌های رایانه‌ای بین همکاران توزیع شد و خانم طزری (نماینده هنرآموزان در دفتر تالیف) توضیحاتی در این رابطه ایراد نمودند.

گروه آموزشی کامپیوتر از مدیریت هنرستان سرکار خانم حیدری، سرپرست‌بخش خانم قدیری و سایر پرسنل هنرستان کوثر برای فراهم کردن زمینه‌ی برگزاری مناسب همایش و پذیرایی از شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر می‌نماید.

در اواسط جلسه آقای اشرفی (معاون آموزشی متوسطه) و آقای عبداله‌پور (کارشناس مسئول متوسطه) و آقای اکرامی (کارشناس فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) در جمع همکاران حضور بهم رسانده و ضمن خوش‌آمدگویی به هنرآموزان، دقایقی با ایشان صحبت نمودند.

گروه آموزشی کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران از تشریف‌فرمایی مسولان منطقه 15 و اهمیت دادن ایشان به گروه‌های آموزشی تقدیر و تشکر می‌نماید.

نکته جالب مطرح شده در این همایش، "بازنویسی کتاب سخت‌افزار" توسط مولف جدید می‌باشد. همکاران عنوان می‌کردند با وجود اشکالات سایر کتب از جمله کتب برنامه‌سازی و گذشت بیش از 5 سال از تالیف آنها، چگونه است که این کتب دوباره‌نویسی نمی‌شود ولی کتاب سخت‌افزار در کمتر از 3 سال قرار است توسط مولف جدید(!.!) تالیف شود؟!!!

در این همایش دو عدد DVD تهیه شده توسط همکاران هنرستان فیروزکوهی، (طبق قرار قبلی در همایش 24/8/89) به تعداد دیگری از هنرستان‌ها اهداء گردید.

همچنین خانم حاتمی‌مظفری یک جلد کتاب تالیف خود با عنوان "آموزش عملی ارتباط دو کامپیوتر از طریق کابل شبکه" را به تعدادی از همکاران اهداء نمودند.  

آدرس‌هنرستان‌کوثر: میدان‌خراسان – خیابان طیب – خیابان شهیدعابدی – جنب‌تاکسیرانی. 

خبر کارگاه آموزشی از طریق بخشنامه 75/150240 - 5/10/89 به مدارس اعلام شده بود. 

تصویر همایش شبکه

راه‌اندازی‌تالارگفتگوی‌دبیرخانه‌کشوری

تالار گفتگوی دبیرخانه کشوری کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش راه‌اندازی شد. این تالار گفتگو به منظور تبادل دانش علمی و رفع مشکلات درسی بین هنرآموزان و هنرجویان سراسر کشور می‌باشد.

از همکاران و هنرآموزان رشته کامپیوتر سراسر کشور به خصوص همکاران گرامی شهر تهران دعوت می‌شود در این تالار گفتگو ثبت‌نام نمایند تا از این طریق به بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف کامپیوتری و درسی بپردازیم.

برای ورود به تالار گفتگو می‌توانید از قسمت منوی کاربردی در سایت اصلی دبیرخانه و یا پیوند http://www.dck.ir/forum  استفاده کنید.