کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

نظر سنجی تغییر زبان برنامه سازی

با سلام  

خواهشمندیم با توجه به تغییرات روز افزون علم رایانه از پیشنهادات و نظرات شما همکاران در رابطه با تغییر زبان برنامه‌سازی در کتب بـرنـامـه‌سازی ۱ و ۲ و ۳ (ویژوال‌بیسیک) رشته‌ی کامپیوتر برای سال‌های آتی مطلع شویم. 

قبلاً از همکاری شما بزرگواران متشکریم.

نظرات 10 + ارسال نظر
رضایی دوشنبه 8 آذر 1389 ساعت 23:04

آخه نظرات ما هنرآموزان مگر دیده می‌شود؟!!!
اعضای کمیسیون افراد غیرتخصصی در مبحث فنی‌وحرفه ای می‌باشند. مگه ندیدید کتاب برنامه‌نویسی کاردانش چقدر مزخرف است؟!!!

کریمی سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 10:52

میشه بگید اعضای کمیسیون بررسی کننده سرفصل برنامه سازی چه کسانی هستند و چه شناختی از هنرستان و هنرآموز دارند؟!!!

محمد جواد صابری شنبه 13 آذر 1389 ساعت 23:27

کار خیلی خوبی میشه
VB6یکی از مزخرف ترین زبان های برنامه نویسیه و خیلی تفاوت داره
چه بازبون های دیگه مثل پاسکال و سی وجه مثا سی شارپ و VB.net اصلان نمی دونم به چه دلیلی این زبونو انتخاب کردند مخصوصا کتاب برنامه سازی3 که خیلی بد تالیف شده و من یکی از هنرجویان این رشته ام درسال سوم امید وارم برای سال های آینده عوض بشه

مهنازکارکن یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 08:38

باسلام وسپاس
بهتراست بجای دادن ماهی به هنرجویان مان ُ ماهیگیری را به انها یاد بدهیم. اگر در هنرستان اصول نوشتن یک برنامه آموخته شود خیلی فرق نمی کند چه زبانی راآموزش دهیم.البته لازم به ذکر است که اگر این اصول باآموزش زبان منسوخ شده ای همراه باشد کل برنامه نویسی زیر سوال می رود.
بطور کلی تغییرکتاب درسی وبه روزبودن زبانی که آموزش میدهیم ایده آل است اما اگر قرار باشد در خلا یک کتاب درسی تغییرکندفقط میتوان افسوس خورد. چرا که تغییریک کتاب باید به همراه تمهیدات وبسترسازی مناسبی همچون آموزش معلمان وپیش بینی سخت افزار و نرم افزار موردنیاز و همچنین رعایت پیش نیازهای درسی مانندآموزش الگوریتم وطرح ایده اولیه در حل مساله وطراحی برنامه باشد.
بنابراین از همه دوستان و دلسوزان رشته کامپیوتر درخواست می کنم پیش از هر اقدامی استانداردهای تالیف یک کتاب درسی رابه همراه بسترسازی مناسب آن تدوین کنند و سپس به فکر تغییر بیفتند.
تابه حال همه تغییرات شوک ۲۲۰ولتی بوده که فقط لرزه به تن هنرآموز انداخته و بس!

معلم پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 20:59

با سلام
به نظر من بهتر است زبان برنامه سازی به #c یا حداقل vb.net تغییر کند.چون همه میدانیم زباهای برنامه نویسی و ابزارهای آنها تغییرات زیادی کرده اند.
بنده خودم در vb خیلی قوی بودم ولی vb.net و یاد گرفتن آن و کاربامحیط برنامه سازی برایم خیلی سخت بود.تا بالاخره یادگرفتم.پس همه چیز فقط الگوریتم نیست.

ودیگر اینکه دبیرانی که :"سالهاست vb و pascal میگویند و دیگر در این دروس فسیل شده اند! و نمی گذارند ما هم آن را تدریس کنیم و خیلی ادعادارند! وفکر می کنند چون برنامه سازی دارند دیگر خیلی چیزبلد هستند! ولی ما بیچاره ها چون تازه واردیم باید شبکه و بانک که نهایی هستند درس بدهیم و همیشه به خاطر درصد قبولی زیر سوال برویم" هم حالشان جامی آید و یک تکانی به خود می دهند
ببخشید که خیلی طولانی شد. ولی دلم پربود از دبیران پرادعای توخالی!

گ.ک یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 17:17

باعرض سلام
نظر سرکار خانم کارکن کاملا صحیح است
همچنین هنرآموزان رشته کامپپوتر چون در دوره تحصیل در دانشگاه هم نیاز به استفاده از زبان های برنامهسازی دارندُ پس بهتر است زبانی در هنرستان تدریس شود که درآینده هم برای آنها کاربرد داشته باشد. متشکرم

سلام
در مورد نحوه تدریس برنامه سازی با نظر دوست خوبم خانم کارکن موافقم. اما در مورد اینکه چه زبانی برای تدریس انتخاب شود؛ نظر دوستان را به این نکته جلب می کنم که ما با هنرجویان سال دوم و سوم هنرستان که در این سالها بسیاری از آنان پایه درسی ضعیفی دارند سروکار داریم و می خواهیم اولین زبان برنامه نویسی را به آنها آموزش دهیم (قابل توجه دوستی که گفته بود من خودم به سختی VB.NET و #C را یاد گرفتم. آیا می شود زبانی را که یک مهندس کامپیوتر بعد از سالها برنامه نویسی کردن، به سختی یادگرفته است به چنین هنرجویانی آموزش داد؟؟؟؟)
همه ما می دانیم Basic زبانی است که مخصوص مبتدیان طراحی شده است، مگر در زمان طراحی زبان Basic، زبان C و زبانهای برنامه نویسی دیگر با بسیاری قابلیتهای بهتر، وجود نداشتند؟ پس چرا طراحان این زبان به خود زحمت دادند و یک زبان ساده و همه منظوره طراحی کردند؟
برای تعویض زبان برنامه نویسی علاوه بر آماده سازی بستر سخت افزاری مدارس و آموزش هنرآموزان باید هنرجویان را نیز درنظر گرفت. ایکاش دوستان زبانی پیشنهاد دهند که برای آموزش اولیه به هنرجویان نیز مناسب باشد.
درضمن آرزو می کنم دوستانی که به اعضای کمیسیون خرده می گیرند خودشان به زودی عضو کمیسیون شوند تا از نزدیک با مشکلات این مجموعه درگیر شوند. چه خوب بود قبل از قضاوت در مورد هر کسی می توانستیم مدتی خودمان را جای او بگذاریم.

رضایی چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 20:47

خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم یکی از اعضای کمیسیون نظر داده اند و فکر کنم ایشان تنها هنرآموز عضو کمیسیون باشند.
ما هنرآموزان زیاد با زبان مشکل نداریم بلکه مساله اصلی نگارش کتب برنامه سازی است. گواه این مدعا کتب برنامه سازی فنی و حرفه ای و کاردانش است که در آن کمیسیون تالیف یا تایید شده است. قریب به اکثر هنرآموزان این کتب را به کنار زده و سرکلاس جزوه ارایه می کنند. می دانید چرا؟
چون اعضای محترم شناختی از هنرجو و هنرستان ندارند.
میشه اسامی اعضای کمیسیون و محل کار یا تدریس ایشان را بنویسید؟
مطمئن هستم حتی یکی از ایشان در هنرستان برنامه سازی تدریس نکرده اند!!!

مهناز کارکن یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 ساعت 18:02

من در جستجوی بارم بندی جدید کتاب برنامه سازی ۱ باز به وبلاگ سر زدم ولی نبود. تو گروه هم رفتم. کتاب برنامه سازی یک حذفیاتی داشته و بارم بندی جدید را در گروه ندیدم. لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنون

سلام خانم مهندس!
وبلاگ گروه شامل اخبار و نظرسنجی ها است.
تمامی فایلها در سایت گروه (گوگل) قرار دارد. برای مثال بارم‌بندی کتب تخصصی از جمله برنامه‌سازی1 (براساس کتاب جدید) در لینک زیر قابل مشاهده یا دانلود می‌باشد.

http://sites.google.com/site/gcftehran/arzeshyabi

رضائی سه‌شنبه 17 خرداد 1390 ساعت 08:44 http://gcftehran.blogsky.com

با سلام
با توجه به دانش آمزان وپایه سواد آنها باید تصمیم گیری شود و همچنین طوری نباشد که مثل سال های قبل تا آخر ترم تحصیلی کتابی برای تدریس موجود نباشد و کتاب به صورت سی دی ارائه شود .در هر صورت حتما با مدرسین این دروس صحبت شود و این نظرات ما مثل همیشه فقط حرف و وقت تلف کردن نباشد.با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد