کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران
کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

کامپیوتر فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش

وبلاگی مستقل برای اطلاع‌رسانی و تعامل بین هنرآموزان و هنرجویان رشته کامپیوتر سراسر ایران

گردهمایی‌هوشمندسازی‌هنرستان‌ها

گروه آموزشی کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران، جهت آشنایی با هوشمندسازی هنرستان‌ها و استفاده از فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در امور آموزشی و پرورشی روز دوشنبه22/9/89 به همراه 30 نفر از هنرآموزان شهر تهران، بازدید علمی از هنرستان هوشمند قدس منطقه۱۷ به عمل آورد.

در این بازدید که از ساعت 8:30 الی 12:30 انجام شد، مدیریت محترم هنرستان قدس، جناب آقای نعیمی مراحل و روند هوشمندسازی هنرستان را به اطلاع همکاران شرکت‌کننده رساندند. هنرآموزان با شرکت در دو کلاس درس، با چگونگی کاربرد و استفاده از تجهیزات (ازجملهSmartBoard  و دستگاه حضور غیاب هنرجویان وسیستم  SMS برای هنرجویان و اولیا ایشان و دوربین‌های مدار بسته) و نرم‌افزارهای مورد استفاده آشنا شدند. همچنین تولید محتوای برخی کتب تخصصی و عمومی که توسط هنرآموزان و دبیران هنرستان تهیه شده است، معرفی شد.

در ادامه هنرآموزان هنرستان قدس آقایان غریبی، حسنی‌نژاد، صداقت‌فر، نیکوکار و آیت‌الهی (هنرآموز هنرستان و عضو گروه) به ارایه تدریس برای هنرآموزان بازدیدکننده و هنرجویان با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مدرسه هوشمند پرداختند، و به شرح چگونگی تولید محتوای الکترونیکی کتب درسی و مزایا و مسایل مدرسه هوشمند پرداختند.

در این همایش یک عدد DVD از طرف هنرستان به شرکت‌کنندگان اهدا شد. محتوای DVD شامل موارد زیر است:

الف) آموزش (Amozesh): تولید محتوای چندرسانه‌ای دروس بانک‌اطلاعاتی – اچ‌تی‌ام‌ال – برنامه‌سازی – اسمبل کردن – اصول‌حسابداری و حسابداری‌صنعتی. تهیه شده توسط هنرآموزان و هنرجویان هنرستان قدس (برای استفاده‌ی هریک از آموزش‌ها، پوشه‌ی آن باید در یک CD رایت شده و یا با استفاده از درایو مجازی استفاده شود.)

ب) پروژه (Project): قرآن‌کریم – آموزش VB (به صورت مولتی‌مدیا)

ج) نرم‌افزارهای درسی (SoftWare)

گروه آموزشی کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران لازم می‌داند از مدیریت هنرستان جناب آقای نعیمی، هنرآموزان، دانش‌آموزان و سایر پرسنل هنرستان که صمیمانه امکانات لازم جهت برگزاری مناسب همایش را فراهم نموده و پذیرای بازدیدکنندگان بودند، تقدیر و تشکر کند.

آدرس هنرستان: انتهای‌پل‌امام‌زاده‌حسن - خیابان‌یافت‌آبادشرقی - کوچه‌مدرسه - تلفن: 66205911 

خبر همایش در بخشنامه شماره ۷۵/۱۴۳۲۶۳-۱۴/۹/۸۹  به مدارس اعلام شده بود. 

DVD همراه کتب درسی

درسال‌تحصیلی‌جاری به‌همراه کتب درسی "شبکه‌های‌رایانه‌ای"، "نرم‌افزارهای‌چندرسانه‌ای" و "برنامه‌سازی" 3 عدد DVD بین دانش‌آموزان توزیع شده است. لوح‌های فشرده از اوایل آذرماه  در اختیار هنرستان‌ها قرار داده شده است. 

محتوای هریک از این‌لوح های فشرده به شرح زیر است: 

DVD شبکه‌های رایانه‌ای

آموزش نرم افزار Microsoft Virtual PC- آموزش ویندوز سرور 2003 – آموزش مبانی شبکه 

DVD نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای

آموزش نرم افزار تدوین صدا (Audition)- آموزش نرم افزار تدوین فیلم (Premiere Pro) – عکس برداری و فیلم برداری از محیط صفحه نمایش (Snagit – Camtasia) همچنین دارای امکانات راهنما – واژه نامه – آزمون و جستجو است. 

DVD برنامه‌سازی

سورس کد مثال‌های سه کتاب برنامه‌سازی 1 و 2 و 3 – فایل اجرایی تمرینات هر فصل (VB1 6 فصل و 2 پروژه – VB2 8 فصل و 3 پروژه – VB3 8 فصل) همچنین شامل نرم افزارهای Visual Basic 6.0Crystal Reports 8.5 MSDN است.

نظر سنجی تغییر زبان برنامه سازی

با سلام  

خواهشمندیم با توجه به تغییرات روز افزون علم رایانه از پیشنهادات و نظرات شما همکاران در رابطه با تغییر زبان برنامه‌سازی در کتب بـرنـامـه‌سازی ۱ و ۲ و ۳ (ویژوال‌بیسیک) رشته‌ی کامپیوتر برای سال‌های آتی مطلع شویم. 

قبلاً از همکاری شما بزرگواران متشکریم.

بازدید از هنرستان

روز دوشنبه 1/9/1389 گروه کامپیوتر از هنرستان‌های غیرانتفاعی کارواندیشه و کسری منطقه(1) بازدید بعمل آورد. مشاهدات و نتیجه بازدید به کارشناسی گروه‌های آموزشی ارسال گردید.   

گروه آموزشی از همکاری پرسنل محترم هنرستان‌های مذکور کمال تشکر و قدردانی را دارد.

طرح درس نمونه

همکاران محترم شهر تهران

با احترام به استحضار می‌رساند چنانچه طرح درسی برای کتب تخصصی رشته کامپیوتر دارید، آن را حداکثر تا 20 آذر ماه به ایمیل گروه کامپیوتر فنی‌وحرفه‌ای شهر تهران (GCFTehran@Gmail.com) ارسال نمائید تا پس از بررسی، طرح درس‌های نمونه جهت درج در سایت دبیرخانه کشوری رایانه (RazaviComputer.Blogfa.com) ارسال شوند. 

همچنین گروه از همکارانی که طرح درس آنها انتخاب شود، در فرصت مناسب تقدیر خواهد کرد.

آزمون‌های آزمایشی

اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آزمون‌های آزمایشی در سال تحصیلی جاری را در چهار مرحله برگزار می‌کند.

سال دوم هنرستان: آزمون پیشرفت تحصیلی

سال سوم هنرستان: کنکور آزمایشی

سال چهارم هنر: کنکور آزمایشی 

مرحله اول

سه‌شنبه ۱۶ آذر 89

25 درصد کتب عمومی، پایه و تخصصی

مرحله دوم

یک‌شنبه 10 بهمن 89

50 درصد کتب عمومی، پایه و تخصصی

مرحله سوم

دوشنبه 16 اسفند 89

75 درصد کتب عمومی، پایه و تخصصی

مرحله چهارم

یک‌شنبه 14 اردیبهشت 90

100 درصد کتب عمومی، پایه و تخصصی

 

آزمون‌های آزمایشی امسال با همکاری موسسه اندیشه فارابی با شرکت سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

 آزمون‌های آزمایشی در سال تحصیلی 89-88 با همکاری موسسه آیندگان برگزار گردید.